هوک:با اروپا درباره اینستکس به تفاهم رسیدیم، اولین کشوری که حامی خروج آمریکا از برجام بود

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، فارس نوشت: نماینده ویژه دولت آمریکا در ایران می گوید واشنگتن چندی پیش با کشورهای اروپایی بر سر اینکه مبادلات از کانال اینستکس نباید مشمول کاهای تحت تحریم آمریکا گردد به تفاهم دست یافته است.

هوک:با اروپا درباره اینستکس به تفاهم رسیدیم، اولین کشوری که حامی خروج آمریکا از برجام بود

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

برایان هوک، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در مصاحبه ای که متن آن آدینه منتشر شده گفته که دولت این کشور چندی پیش با دولت های اروپایی در مورد مبادلات مجاز به وسیله ساز و کار موسوم به اینستکس به تفاهم دست یافته است.

هوک که در عربستان سعودی با شبکه تلویزیون العربیه مصاحبه می کرد در پاسخ به سوالی در مورد اقدام اروپایی ها برای راه اندازی ساز و کار اینستکس با هدف ادعایی تسهیل مبادله با ایران گفت: ما شاهد انجام هیچ معامله ای به وسیله اینستکس یا ساز و کار ویژه ای که انگلیس، فرانسه و آلمان راه اندازی نموده اند نبوده ایم.

وی افزود: پیش بینی نمی کنیم که در هیچ مقطعی، به وسیله این کانال فعالیتی که مشمول تحریم های آمریکا است انجام گردد. ما به سه کشور اروپایی بسیار روشن گفته ایم که این کانال می تواند ساز و کاری برای تسهیل مبادلات غذا، دارو، دستگاه های پزشکی یا محصولات کشاورزی باشد، ولی نمی تواند مشمول فعالیت های قابل تحریم گردد و فکر می کنم که مدتی پیش بر سر این به تفاهم دست پیدا کردیم.

او در ادامه گفت: بنابراین، اروپایی ها این ساز و کار را برای تسهیل مبادلات کالاهای قانونی راه اندازی نموده اند.

برایان هوک مدعی شد به این مسئله که ایران ساز و کار متناظر اینستکس را راه اندازی بکند هم شک دارد. وی گفت: فکر نمی کنم ایران هیچ وقت ساز و کار متناظر آن را ایجاد کند، چون اگر اینکار را بخواهند انجام دهند به شفافیت احتیاج خواهد داشت.

عربستان نخستین کشور حامی خروج آمریکا از برجام بود

همچنین ایرنا گزارش داد: نماینده ویژه آمریکا در امور ایران بر ادامه تروریسم مالی علیه مردم ایران تا رسیدن به یک توافق جدید و بهتر برای جایگزینی برجام تاکید نمود و گفت عربستان سعودی نخستین کشوری بود که از تصمیم خروج از برجام حمایت کرد.

برایان هوک روز آدینه در گفت وگو با شبکه وابسته به رژیم سعودی افزود: ایالات متحده با ارائه یاری های نظامی به متحدان خود در برابر حملات ایران پاسخ داده است.

وی ادامه داد: پس از به صفر رساندن صادرات نفت ایران ، تعدادی حملات به عربستان سعودی اجرا شده است. ما [دولت ایالات متحده] از ماه مه و در ماه اکتبر تعداد سربازان خود را در این منطقه به 14 هزار نفر افزایش داده ایم و در ماه اکتبر ، 3000 نیروی دیگر را نیز به تنهایی به عربستان سعودی اعزام کردیم.

نماینده ویژه آمریکا در امور ضد ایران افزود: کارزار فشار حداکثر محدود به ایران نمی گردد بلکه شامل کشورهایی چون روسیه و چین هم می گردد.

هوک با این ادعا که روسیه را به دلیل همدستی در یاری به انتقال غیرقانونی نفت ایران به سوریه تحریم نموده اند، گفت: بعضی از شرکتهای خصوصی [چین] واردات نفت خام ایران را شروع کردند و آنها از واردات آن نفت چشم پوشی نداشتند. بنابراین ما آنها را تحریم کردیم.

وی افزود: این پیامی است به هر کشور دیگر دنیا ، اگر شرکت های آنها در صدد واردات نفت خام ایران باشند ، ارزش این خطر را ندارد.

هوک با طرح این مساله که تحریم های نفتی بی سابقه دولت ترامپ علیه ایران، فروپاشی کامل بخش نفت ایران منجر شد، گفت تحریم های ایالات متحده بخش های پتروشیمی ، فلزات صنعتی و فلزات گرانبها را نیز به هم ریخت. در همین حال دولت پنجشنبه اظهار داشت که تحریم هایی را برای بخش ساخت و ساز ایران اعمال نموده است.

وی خروج آمریکا از برجام را باعث ایجاد اهرمی بزرگ برای فشار به ایران دانست و در حالی که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها از عدم مداخله در امور داخلی کشورها سخن گفته اند، مدعی شد استراتژی ایران در یمن، پیاده سازی آن چیزی است که در 40 سال پیش در لبنان و حزب الله انجام داده اند.

این مقام آمریکایی در فراری رو به جلو مدعی شد: ایران، کشورهای آمریکایی و عربی را به ایجاد ناآرامی در لبنان و عراق متهم نموده است ، زیرا تظاهرکنندگان در این کشورها خواهان اصلاحات و سرانجام فساد هستند.

310 23310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1172

به "هوک:با اروپا درباره اینستکس به تفاهم رسیدیم، اولین کشوری که حامی خروج آمریکا از برجام بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوک:با اروپا درباره اینستکس به تفاهم رسیدیم، اولین کشوری که حامی خروج آمریکا از برجام بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید