چگونه بوی بد دهان را با طب سنتی درمان کنیم؟

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، ناصر رضایی پور درخصوص علل و عوامل بوی بد دهان اظهار کرد: بوی بد دهان یک مشکل آزار دهنده است که موجب رنجش اطرافیان و حتی خود فرد می گردد اما برای درمان این مشکل ضروری است ابتدا علت اصلی بدبوی دهان را یافت.

چگونه بوی بد دهان را با طب سنتی درمان کنیم؟

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

مسائل حفره دهان

رضایی پور در خصوص عواملی که بدبویی دهان را به همراه دارد، گفت: در بعضی موارد ممکن است این بدبوی ناشی از مسائل مربوط به حفره دهان، از قبیل عفونت های لثه ای، خرابی دندان ها، آفت و خشکی دهان باشد. در واقع وجود یک دندان خراب، نه تنها به بیشتر شدن بوی بد دهان منجرمی گردد، بلکه می تواند به تنهایی یکی از علل بدبوشدن دهان باشد.

مسائل گوارشی

او گفت: گاهی ممکن است که بدبویی دهان، نشان دهنده بیماری های داخلی مانند مسائل گوارشی باشد. گاهی بوی بد، در زمان گرسنگی تشدیدو با مصرف یک ماده غذایی برطرف می گردد و به همین خاطر است که در ماه رمضان افراد بیشتر با این مشکل روبه رو هستند.

او افزود: علت اصلی بروز این مشکل، معمولاً افزایش رطوبت، درکنار ناکارآمدی دریچه بالایی معده است. در این حالت، رطوبت زائد در معده متعفن و بدبو می گردد و با عبور از اسفنکتر فوقانی به دهان می رسد و احساس می گردد.

سینوزیت و نزله ها

این متخصص طب ایرانی بیان نمود: خلط و ترشحاتی که از مغز، به سوی دهان و پشت حلق ریزش می نمایند، ممکن است عفونی و بدبو باشند همچنین این ترشحات ممکن است موجب بار غلیظ زبان بشوند. درمان نزله یا ترشحات پشت حلقی در طب ایرانی اهمیت فراوان دارد چراکه می تواند موجب بیماری های دیگری در اندام های بدن، از جمله دستگاه گوارش، کبد، رحم، مفاصل و... گردد.

مسائل ریویی

رضایی پور ادامه داد: افزایش رطوبت های زائد و خلط ریوی نیز باید در درمان بدبویی دهان مدنظر باشد. این ترشحات در شرایط مختلف مانند مصرف سیگار و قلیان، آسم رطوبی، برونشیت و... وجود دارند و ممکن است سبب عفونت و بدبوی دهان شوند.

راه های درمان خانگی

این متخصص طب ایرانی، درباره راه های درمان خانگی بدبویی دهان گفت: اگر علت بوی بد، در حفره دهانی و مسائل دندان و لثه باشد، در ابتدا باید فرد به رعایت بهداشت دهان و دندان، مانند مسواک زدن و نخ دندان کشیدن بپردازد. در ادامه، استفاده از خوشبونماینده های طبیعی دهان مانند نعنا، دارچین و کرفس یاری نماینده خواهدبود. استفاده از میوه سیب، گل سرخ و بهارنارنج هم به برطرف بوی بد دهان ناشی از مسائل حفره دهان یاری می نمایند.

او افزود: ماساژ لثه ها با ترکیب عسل و سرکه یا عسل و نمک، دو یا سه بار در ماه و ماساژ شبانه لثه ها با روغن زیتون، پس از مسواک، می تواند سبب تقویت لثه ها و برطرف عفونت گردد.

او افزود: اگر بوی بد دهان به دلیل ترشحات پشت حلق و سینوس ها باشد، می توان با استفاده مداوم از مغز ها مانند بادام، به ویژه به صورت حریره و دم نوش آویشن یا زوفا به ازبین رفتن بوی بد دهان یاری کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 27 دی 1399 بروزرسانی: 27 دی 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 6335

به "چگونه بوی بد دهان را با طب سنتی درمان کنیم؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "چگونه بوی بد دهان را با طب سنتی درمان کنیم؟" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه بوی بد دهان را با طب سنتی درمان کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید