334 شهر سال جاری تحت تنش آبی قرار دارند

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر عباس سروش در نخستین نشست مشترک هم اندیشی علمی بین المللی دانشگاه صنعتی امیر کبیر با استادان 13کشور دنیا با اشاره به وضعیت آب، میزان بارندگی ها، تغییرات آب و هوایی، افزایش دما و وضعیت آب های زیرزمینی در کشور گفت: ضروری است تمام کسانی که با موضوع آب درگیر هستند اعم از فراوری نمایندگان و مصرف نمایندگان با مدیریت پیوسته بتوانند شرایط فعلی را کنترل و از وخیم شدن شرایط آبی جلوگیری نمایند.

334 شهر سال جاری تحت تنش آبی قرار دارند

به گفته سروش، سال جاری 334 شهر تحت تنش آبی قرار دارند که به دلیل کاهش بارش ها، این رقم در سال گذشته 284 شهر بود.

معاون وزیر نیرو کنترل شرایط موجود را نیازمند تمرکز بیشتر بر تامین و توسعه منابع آبی دانست و اضافه کرد: باید به دنبال مدیریت مصرف بود.

وی با اشاره به برنامه های کوتاه مدت و میان مدت وزارت نیرو گفت: در 7ماه اخیر کارگروهی به نام سازگاری با کم آبی در کشور با حضور وزارتخانه های کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، نیرو و کشور و نیز سازمان های حفاظت محیط زیست و برنامه و بودجه تشکیل شده تا بتوان وضعیت را کنترل کرد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا همچنین با اشاره به احیای دریاچه ارومیه به عنوان یکی از اولویت های این وزارتخانه گفت: فعالیت هایی انجام و توفیق های نسبی نیز حاصل شده است.

وی با بیان این که مسئولیت احیای دریاچه ارومیه با سازمان حفاظت محیط زیست است، توضیح داد: در این ارتباط از همکاری دانشگاه های خارجی نیز استقبال می کنیم.

سروش درباره برنامه های وزارت نیرو در استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و استادان خارجی گفت: ما محورهای تحقیقاتی خود را معرفی نموده و بسته به نیازهای موجود از این ظرفیت هم استفاده می گردد.

معاون وزیر نیرو از جمله این محورهای تحقیقاتی به تغییرات اقلیم، مدیریت به هم پیوسته آب، بهبود وضعیت کیفی آب و فناوری های نمک زدایی اشاره نمود.

در نخستین نشست مشترک هم اندیشی علمی بین المللی دانشگاه صنعتی امیر کبیر استادانی از دانشگاه های لهستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ترکیه، سوریه، آمریکا، کانادا، الجزایر، ژاپن و ایرانیان مقیم خارج از کشور در حوزه های بایوتکنولوژی، نفت، گاز، مدیریت منابع آب، مواد و نانوتکنولوژی، اینترنت اشیاء و کلان داده شرکت داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1341

به "334 شهر سال جاری تحت تنش آبی قرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "334 شهر سال جاری تحت تنش آبی قرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید