5 روش فریز کردن آلو تازه و خشک برای نگهداری طولانی مدت

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، آشنایی با روش های فریز کردن آلو به شما یاری می نماید تا بتوانید از این به مدت بیشتری نگهداری کنید و در فصول پاییز و زمستان که دسترسی به آلو ندارید، آن را مصرف کنید. اما روش صحیح نگهداری آلو در فریزر چگونه است؟ آیا چیزی در خصوص برترین روش فریزر کردن آلو می دانید؟ در این مقاله از سرویس در می توانید با روش نگهداری آلو در فریزر آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص نگهداری طولانی مدت آلو در فریزر پاسخ خواهیم داد.

5 روش فریز کردن آلو تازه و خشک برای نگهداری طولانی مدت

روش های فریز کردن آلو

فریز کردن آلو یکی از برترین روش ها برای نگهداری طولانی مدت آلو خوشمزه است. شما می توانید آلوی تازه و خشک را در فریزر بگذارید و با این روش از طعم آلو در همه فصول سال لذت ببرید و یا از آن برای تهیه انواع غذا و بهره ببرید.

آلوی منجمد شده هم یک میان وعده مجذوب نماینده است که می توانید از آن به جای و یا هر دسر شیرین دیگری بهره ببرید و هم یک میوه بی نظیر برای تهیه و نوشیدنی است. اما سوال اینجاست که چگونه آلو را برای مدت طولانی تازه نگه داریم؟ در ادامه می توانید با چند روش نگهداری آلو در فریزر آشنا شوید.

1- فریز کردن آلو به صورت برش خورده

یکی از رایج ترین روش های فریز کردن آلو این است که میوه را برش دهید و بعد در فریزر بگذارید. این آلوهای برش خورده هم برای خوردن مناسب هستند و هم می توانید از آن ها برای درست کردن دسر و اسموتی بهره ببرید. در ادامه می توانید با روش فریز کردن آلو به صورت برش خورده آشنا شوید.

آلوی مناسبی را برای فریز کردن انتخاب کنید

برای فریزر کردن آلو باید از آلوهای سالم و بدون لکه و چروک بهره ببرید. به یاد داشته باشید که آلوهای بیش از حد رسیده و یا سبز برای منجمد کردن مناسب نیستند و بعد از یخ زدن مزه مطلوبی ندارند. اگر آلوی شما سفت و نرسیده است، می توانید برای چند روز آن را در دمای آشپزخانه قرار دهید و بعد از این که کمی رسید و نرم شد، آلوها را در فریزر بگذارید.

آلوها را خرد کنید

یکی از برترین روش های فریز کردن آلو این است که آلوها را به خوبی بشویید و خشک کنید. سپس هسته آن ها را جدا کنید و آلوها را با عرض 3 سانتی متری برش دهید. سعی کنید در زمان برش دادن آلوها، آن ها را به یک مقدار ببرید تا ظاهر یکنواختی داشته باشند.

آلوها را به روش درستی فریز کنید

در این روش نگهداری آلو در فریزر باید ابتدا آلوهای برش خورده را در یک سینی یا ظرف بزرگ بچینید. سپس ظرف را در فریزر بگذارید تا آلوها به حالت نیمه منجمد درآیند. سپس آلوها را از داخل سینی بردارید و در کیسه های پلاستیکی زیپ دار قرار دهید و دوباره در فریزر بگذارید. با این روش آلوها به هم نمی چسبند و ظاهر خود را حفظ می نمایند.

بیشتر بخوانید: برترین روش های نگهداری رب انار

2- فریز کردن آلوها همراه با شربت

یک روش صحیح نگهداری آلو در فریزر که موجب حفظ طعم و عطر آلو نیز می گردد، جوشاندن آلو در شربت است که در این روش شما می توانید آلوها را برای مدت زمان بیشتری در فریزر نگهداری کنید. در ادامه می توانید با روش فریزر کردن آلو در شربت آشنا شوید.

پوست آلوها را جدا کنید

در اولین مرحله از روش فریزر کردن آلو باید یک قابلمه آب روی گاز قرار دهید و صبر کنید تا به جوش بیاید. یک قابلمه آب یخ نیز آماده کنید و در کنار قابلمه آب جوش قرار دهید. حال با چاقو یک برش سطحی به صورت ضربدر روی پوست قسمت انتهایی آلوها ایجاد کنید.

آلوها را برای نیم ساعت در آب جوش بریزید. سپس آن ها را از آب جوش خارج کنید و برای نیم ساعت در آب سرد بریزید. حال می توانید آلوها را آبکش کنید و پوست آن ها را به راحتی جدا کنید.

آلوها را خرد کنید

بعد از این که پوست آلوها را جدا کردید، در این مرحله می توانید آلوها را به هر مقدار و شکلی که دوست دارید خرد کنید. برای جلوگیری از سیاه شدن آلوها بهتر است مقداری آب لیمو ترش تازه روی آن ها بریزید.

شربت را آماده کنید

برای تهیه شربت باید شکر و آب را ترکیب کنید و آن را روی حرارت قرار دهی. اجازه دهید ترکیب آب و شکر به آرامی و روی حرارت ملایم بجوشد تا به غلظت مناسب برسد. سپس می توانید آلوها را در شربت بریزید. این کار هم موجب خوش طعم شدن آلوها می گردد و هم ماندگاری آن ها را افزایش می دهد.

آلوها را در فریزر بگذارید

بعد از این که آلوها را با شربت مخلوط کردید، می توانید این ترکیب را در کیسه های زیپ دار بریزید و در فریزر قرار دهید. این آلو برای تهیه انواع دسر، و شیرینی مناسب است و طعم بی نظیری دارد. می توانید برای فریزر کردن آلوها آن ها را همراه با شربت در کیسه زیپ دار یا ظرف درب دار بریزید و سپس در فریزر قرار دهید.

3- فریز کردن آلو به صورت درسته

این روش نگهداری آلو در فریزر برای افرادی که دوست دارند در زمستان آلوهای یخی و خوشمزه تابستانی را گاز بزنند و از طعم آن لذت ببرید، ایده مناسبی است. برای فریزر کردن آلو به صورت درسته باید آلوهای تازه و رسیده را انتخاب کنید. سپس آلوها را کاملاً خشک کنید و در کیسه های زیپ دار بریزید و در فریزر قرار دهید.

این آلوها برای زمانی که هوس خوردن یک میوه شیرین و یا یک دسر پر کالری را دارید، ایده مناسبی هستند و طعم بسیار لذیذی دارند. بهتر است قبل از خوردن آلوهای منجمد شده آن ها را چند دقیقه روی پیشخوان قرار دهید تا کمی نرم شوند و بعد آن ها را میل کنید.

4- نگهداری آلو خورشتی (خشک) در فریزر

نگهداری آلو خورشتی در فریزر یکی از برترین روش های حفظ طعم و کیفیت این آلو است. برای نگهداری آلو خشک در فریزر باید آلوها را در یک کیسه زیپ دار بریزید و آن را در فریزر بگذارید. توجه داشته باشید که درب کیسه پلاستیکی باید کاملاً بسته باشد تا بو و کیفیت آلوها حفظ گردد. استفاده از کیسه کاغذی و ظروف درب دار نیز ایده خوبی برای فریزر کردن آلو خورشتی است. روش نگهداری آلو بخارا در فریزر هم به همین ترتیب است.

بیشتر بخوانید: روش های نگهداری گیلاس و کمپوت گیلاس

5- نگهداری زردآلو در فریزر

برای فریز کردن زردآلو باید میوه های تازه و سالم را جدا کنید. سپس زردآلوها را از وسط نصف کنید و هسته آن ها را بردارید و زردآلوها را در یک کیسه زیپ دار و یا ظرف درب دار بریزید و در فریزر بگذارید. می توانید از زردآلوی منجمد شده برای تهیه مارمالاد، و بعلاوه اسموتی و تزیین دسر و کیک بهره ببرید.

کاربردهای آلوی منجمد

  • می توانید آلوهای منجمد شده را از فریزر خارج کنید و به عنوان یک میان وعده مجذوب نماینده یخی میل کنید.
  • آلوی منجمد برای درست کردن انواع مربا، مارمالاد، دسر، کیک، تزیین بستنی مناسب است.
  • می توانید با آلوهای منجمد شده یک اسموتی خوشمزه خانگی و یا لیموناد آلو درست کنید.

مدت زمان ماندگاری آلو یخ زده در فریزر

همانطور که متوجه شدید، روش های فریز کردن آلو فرق دارد و از همین رو ماندگاری آلو یخ زده نیز تا حدود زیادی به روشی که انتخاب می کنید بستگی دارد. به طور کلی آلوهای فریزر شده را می توانید از 6 ماه تا 1 سال نگهداری کنید. به طبع هر چقدر مدت بیشتری آلو را در فریزر نگهداری کنید، کیفیت آلوها پایین تر خواهد بود. برای نگهداری آلو برای 1 سال یا بیشتر، بهتر است آن را به صورت مربا درست کنید.

سوالات متداول

برترین روش های فریز کردن آلو چگونه است؟

برترین روش فریزر کردن آلو این است که آن را به صورت خرد شده، درسته و یا جوشانده در شربت در فریزر بگذارید.

مدت زمان ماندگاری آلو یخ زده در فریزر چقدر است؟

به طور کلی آلوهای فریزر شده را می توانید از 6 ماه تا 1 نگهداری کنید.

چطور از آلوی منجمد شده استفاده کنیم؟

می توانید آلوهای منجمد شده را از فریزر خارج کنید و به عنوان یک میان وعده مجذوب نماینده یخی میل کنید و یا از آن برای درست کردن انواع مربا، مارمالاد، دسر، کیک، تزیین بستنی، اسموتی و لیموناد بهره ببرید.

منابع: southernliving، thespruceeats، wikihow

منبع: افق کوروش
انتشار: 14 شهریور 1401 بروزرسانی: 14 شهریور 1401 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 13645

به "5 روش فریز کردن آلو تازه و خشک برای نگهداری طولانی مدت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 روش فریز کردن آلو تازه و خشک برای نگهداری طولانی مدت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید