اعلام مبتلایان قطعی به بیماری وبا در ایران ، 85 درصد مبتلایان در این 2 استان

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، سرپرست مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلای قطعی به وبا را در کشور خاطرنشان کرد و گفت: به مردم توصیه می گردد تا حد امکان از آب شرب شهری یا آب های بسته بندی شده مصرف نمایند.

اعلام مبتلایان قطعی به بیماری وبا در ایران ، 85 درصد مبتلایان در این 2 استان

به گزارش خبرنگاران آنلاین، شهنام عرشی سرپرست مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: از ابتدای سال تا به امروز 73 مورد ابتلا به وبا از 8 استان کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، بوشهر، کرمان، قم، خوزستان و خراسان رضوی شناسایی و گزارش شده اند که حدود 85 درصد از موارد ابتلا به بیماری وبا مربوط به 2 استان کردستان و کرمانشاه هستند. از ابتدای سال تا الان 45 مورد مربوط به استان کردستان، 17 مورد کرمانشاه، 2 مورد در آذربایجان غربی، 1 مورد بوشهر، 2 مورد جیرفت، 1 مورد کرمان، 2 مورد در قم، دو مورد در اهواز و یک مورد در سبزوار بوده اند و موردی از فوت در کشور تا به امروز گزارش نشده است.

به گفته وی، اگرچه بیماران حداقل یک و حداکثر 82 ساله هستند اما اغلب مبتلایان در سنین 60-30 سال هستند و حدود 75 درصد مبتلایان مذکر و 75 درصد بیماران شناسایی شده ساکن منطقه ها شهری هستند.

سرپرست مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اضافه نمود: به مردم توصیه می گردد تا حد امکان از آب شرب شهری یا آب های بسته بندی شده مصرف نمایند.

عرشی بیان نمود: تشدید نظام مراقبتی وبا به ویژه در قالب اجرای نظام مراقبت سندرمیک در دستور کار اکیپ های سلامت واقع شده است.

او اضافه نمود: فرد مبتلا به وبا عامل آلودگی را به وسیله مدفوع دفع می نماید. مصرف آب، میوه و سبزی آلوده باعث ابتلای افراد به بیماری وبا می گردد. به همین علت مردم باید بهداشت فردی و شستن دست با آب و صابون به خصوص هنگام مصرف مواد غذایی را نیز فراموش ننمایند.

سرپرست مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: اگر افراد دچار علائمی مانند ضعف و استفراغ شدند؛ بلافاصله به پزشک یا مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی مراجعه نمایند.

عرشی گفت: افرادی که در زمینه عرضه مواد غذایی مشغول هستند، باید دست های خود را با آب و صابون قبل و بعد از آغاز فعالیتشان به مدت حداقل 20 ثانیه شست و شو دهند و موادی مانند سبزی را با مواد گندزدا ضد عفونی نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 شهریور 1401 بروزرسانی: 19 شهریور 1401 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 13711

به "اعلام مبتلایان قطعی به بیماری وبا در ایران ، 85 درصد مبتلایان در این 2 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام مبتلایان قطعی به بیماری وبا در ایران ، 85 درصد مبتلایان در این 2 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید