اقتصاد ایران نشان داد که عظیم و مقاوم است

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، رئیس جمهوری با بیان اینکه 15 طرح پارس جنوبی در این دولت تکمیل شد در حالی که در دولت های گذشته تنها 10 فاز تکمیل شده بود، گفت: بهره برداری از طرح های ملی نشان دهنده آن است که اقتصاد ایران در چنین شرایط تحریمی، عظیم و مقاوم است.

اقتصاد ایران نشان داد که عظیم و مقاوم است

به گزارش خبرنگار شانا، دکتر حسن روحانی، امروز (پنجشنبه، ششم آذرماه) در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت نفت که به وسیله ویدئوکنفرانس انجام شد، گفت: امروز شاهد یک افتتاح مهم بودیم به گونه ای که مردم مشاهده کردند که وقتی دشمنانمان می خواستند ما را تحریم و منزوی نمایند یا ما را نسبت به آینده کشور مأیوس نمایند، طرح هایی افتتاح کردیم که ارزش آنها حدود 30 هزار میلیارد تومان است، بی گمان چنین طرح هایی برای همه آنهایی که نیت های شومی برای ما داشتند باورکردنی نیست.

وی بهره برداری از طرح اوره و آمونیاک پتروشیمی لردگان را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: این طرح برای ما جنبه صادراتی دارد از این رو بسیار مهم است، همچنین طرح واحد 50 هزار بشکه ای فرآورش پیش ساخته در غرب کارون نیز برای ما اهمیت دارد، زیرا برای نخستین بار است که در چنین صنعتی قدم گذاشته ایم،. بازگشت کل سرمایه پس از چهار سال در چنین طرحی بسیار با اهمیت است و 80 درصد کارکنان فعال در پتروشیمی لردگان نیز بومی هستند. من خاطرات خوشی از این شهر و مردم خوب آن دیار دارم، افتتاح این طرح بزرگ را به مردم لردگان تبریک می گویم.

رئیس جمهوری به طرح مخازن متمرکز ذخیره سازی پارس جنوبی اشاره و توضیح داد: یکی از طرح های اساسی که کشور احتیاج دارد تأسیس مخازن بزرگ ذخیره سازی برای نفت، میعانات گازی و گاز طبیعی است. علت اینکه ما گاهی در زمستان در زمینه گاز دچار مشکلاتی می شدیم دلیلش مخازن ذخیره سازی است که البته در این سال ها مسئله ای نداریم و امروز شاهد این طرح بزرگ در سه استان خوزستان و بوشهر و چهارمحال و بختیاری بودیم.

تکمیل 15 طرح پارس جنوبی در دولت تدبیر و امید

روحانی، پارس جنوبی را کارگاه توسعه ایران دانست و مطرح نمود: 15 طرح پارس جنوبی در این دولت تکمیل شد که در دولت های گذشته تنها 10 فاز تکمیل شده بود، این مهم نشانه تحولات بزرگ و بزرگ در این بخش است.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد ایران با مقاومت سه ساله در برابر جنگ مالی یک قدرت زورگو نشان داد که مالی بزرگ و مقاوم است، گفت: دشمن در این جنگ سه ساله مالی با همه توان روبه روی ملت ایران نهاده شد، اما شکست مفتضحانه خورد و سرنگون شد و چند هفته دیگر نیز به زباله دان تاریخ ریخته می گردد.

رئیس جمهوری با بیان اینکه اقتصاد ایران نشان داد که بزرگ و مقاوم است، اضافه کرد: هیچ کشوری در منطقه دارای چنین قدرتی نیست که بتواند در جنگ سه ساله مالی بایستد و پیروز گردد و این نشان دهنده عظمت، قدرت و تاب آوری ملت ایران است که در سایه خوداتکایی مردم، درون زایی و موقعیت ویژه ژئوپلیتیک ایران حاصل شده است.

روحانی ادامه داد: هیچ فرد و قدرتی در دنیا نمی تواند ایران را با داشتن صندلی جغرافیایی بزرگی که دارد، نه برای منطقه و نه برای دنیا حذف کند. خیلی ها آمدند ایران را از بین ببرند و نتوانستند، اینها هم که مدعی بودند شکست خوردند.

وی گفت: برای ما و ملت و برای دنیا آینده ایران بسیار مهم است. آینده امیدوارنماینده برای همگان است و ایران آباد و پیشرفته تنها برای مردم ایران نیست، زیرا ایران پیشرفته برای منطقه و دنیا است. ایران می تواند احتیاجمندی های منطقه و حتی احتیاجمندی های دنیا را در بعضی موارد ارزان تر و راحت تر تأمین کند که نکته بسیار مهمی است.

سرمایه داخلی و خارجی در کنار هم صنعت را متحول می نماید

رئیس جمهوری با بیان اینکه اگر می خواهیم در صنعت، جهش و توسعه را تجربه کنیم باید چهار رکن سرمایه داخلی و خارجی، مواد اولیه، فناوری و بازار را مورد توجه قرار دهیم، گفت: یکی از ارکان جهش در صنعت، برخورداری از سرمایه داخلی و خارجی است، این مهم در کنار هم می تواند تحولات بزرگی را در صنعت ایجاد کند.

روحانی توضیح داد: در بحث مواد اولیه خوشبختانه در حوزه پتروشیمی، گاز، نفت و غیره مواد اولیه در اختیار ماست که این نکته مهمی است، همچنین در مقوله فناوری هم پیشرفت های خوبی داشته ایم، شرکت های دانش بنیان در مقوله فناوری یاری های بسیاری نموده اند. فناوری هم وارد کشور شده و هیچ گاه آمریکا و دیگر دشمنان ما نتوانستند مانع ورود فناوری به کشور شوند، هرچند تحریم ممکن است باعث گران تر شدن ورود فناوری به کشور گردد.

همکاری با دنیا در کنار قدرت ملی مفید است

وی با اشاره به مقوله بازار نیز مطرح نمود: بازار گاهی در داخل وجود دارد، گاهی هم در خارج از کشور، میلیاردها جمعیت در بیرون از مرزهای ایران قرار گرفته است که باید بتوانیم محصولات خود را صادر کنیم، ما باید این چند میلیارد را ببینیم. بدون شک همکاری سازنده در کنار قدرت ملی مفید است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه کشور ما در جهت صحیحی نهاده شده است، گفت: در جمهوری اسلامی ایران همه حرکت های ساختاری ما بر مبنای مردم سالاری است، مردم سالاری بسیار مهم است که افکار را در جهت درست قرار می دهد.

روحانی با تأکید بر اینکه همه باید به فکر مردم، آینده ایران و ملت باشند، اضافه کرد: رها کنید بددهنی و بداخلاقی ها را، هرچند این بداخلاقی ها خللی در ما ایجاد نمی نماید، اما ما پیغمبری داریم که فرمود: آمده ام اخلاق را کامل کنم. ما در جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنیم باید به هم احترام بگذاریم، انتقاد مفید باید انجام گردد، اما انتقاد غیر از بددهنی است و ملت ما آن را بر نمی تابد، همه ما باید برای خدمت به مردم و سرافرازی ایران کوشش کنیم.

وی توضیح داد: طرح هایی که امروز افتتاح شد نشان داد که پنجشنبه های ما تاریخ ساز است و نشانه ایستادگی است. ملت ما مقاوم است و عقب نشینی نخواهد کرد.

به گزارش شانا، در سی وچهارمین هفته از بهره برداری از طرح های ملی سراسر کشور، امروز (پنجشنبه، ششم آذرماه) سه طرح ملی وزارت نفت با سرمایه گذاری 30 هزار میلیارد تومان و اشتغال زایی برای 850 نفر در استان های چهارمحال و بختیاری، خوزستان و بوشهر با دستور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 6114

به "اقتصاد ایران نشان داد که عظیم و مقاوم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد ایران نشان داد که عظیم و مقاوم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید