انگلیس: از تجارت با ایران حمایت می کنیم

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، ایرنا نوشت: راب مکر سفیر انگلیس در تهران با اشاره به بیانیه تروئیکای اروپا درباره پیوستن شش اروپایی به سازوکار اقتصادی اروپا و ایران (اینستکس) گفت؛ این مساله نشان می دهد تا زمانی که برجام پا برجاست، در راستای حمایت از تجارت که به نفع همه ایرانیان است فعالیت می کنیم

انگلیس: از تجارت با ایران حمایت می کنیم

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

وی روز دوشنبه با انتشار پیامی در توییتر اضافه کرد: اما لحن برخی عکس العمل ها به این بیانیه تعجب آور است. ما همیشه نگرانی خود را نسبت به شرایط حقوق بشر در ایران ابراز می نماییم.

آلمان، انگلیس و فرانسه در بیانیه مشترکی که شنبه گذشته در تارنمای رسمی وزارت خارجه انگلیس نهاده شد اعلام کردند که به عنوان سهامداران بنیانگذار ابزار حمایت از تبادلات تجاری (اینستکس) از پیوستن بلژیک، دانمارک، سوئد، فنلاند، نروژ و هلند به این نهاد استقبال می نمایند.

در این بیانیه آمده است: این اقدام اینستکس را بیشتر تقویت می نماید و کوشش های اروپایی برای تسهیل تجارت مشروع اروپا و ایران را نشان می دهد و به وضوح نشان دهنده پایبندی مستمر ما به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.

در این بیانیه آمده است: اجرای کامل و موثر برنامه جامع اقدام مشترک از حداکثر اهمیت برخوردار است. ایران باید بدون تاخیر به پایبندی کامل به تعهدات خود در برجام برگردد.

تروئیکای اروپا بدون اشاره به تعلل خود در زمینه عمل به تعهدات مالی وعده داده شده در برجام و تعهدات 11گانه خود پس از خروج آمریکا از این توافق، عنوان نموده اند: ما بار دیگر بر آمادگی خود برای آنالیز همه مکانیسم های موجود در برجام، از جمله مکانیسم حل اختلاف، برای حل مسائل مرتبط با اجرای تعهدات ایران در برجام تاکید می کنیم.

بیانیه یاد شده می افزاید: ما همچنان به پیگیری کوشش هایمان در راستای راه حلی دیپلماتیک در چارچوب برجام پایبندی کامل داریم.

جمهوری اسلامی که همیشه بر حفظ برجام و غیرقابل مذاکره بودن آن تأکید نموده است؛ یک سال پس از خروج آمریکا از این توافق، پایبندی کامل خود به آن را حفظ کرد اما پس از مشاهده بدعهدی اروپایی ها در اجرای تعهداتِ برجامی آنها بویژه بهره مندی ایران از منافع مالی این توافق، از اردیبهشت ماه سال جاری گام هایی را در جهت کاهش تعهدات خود، طبق برجام شروع کرد.

پس از اجرای گام چهارم ایران برای کاهش تعهدات در چارچوب برجام، اروپا از یک سو به دنبال بهره مندی تهران از مزایای مالی این توافق است و از سوی دیگر گزینه های باقی مانده برای حفظ برجام را آنالیز می نماید.

ایران بارها اعلام نموده که اگر سایر طرف های باقی مانده در برجام تصمیم بگیرند تعهدات خود را مطابق با توافق اجرا نمایند، گام های کاهش تعهدات برجامی ایران قابل بازگشت خواهد بود.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 1494

به "انگلیس: از تجارت با ایران حمایت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس: از تجارت با ایران حمایت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید