تماس راب اقتصادی با مقام های تروئیکای اروپا درباره برجام

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با مدیران سیاسی وزارت خانه های سه کشور اروپایی عضو برجام درباره جمع بندی آن ها درباره توافق با ایران مصاحبه کرد.

تماس راب اقتصادی با مقام های تروئیکای اروپا درباره برجام

با ما سفر کنید و با تور اروپا بهار از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، راب اقتصادی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران پنجشنبه با مقام هایی از کشور های آلمان، فرانسه و انگلیس صحبت کرد تا با اعضای اروپایی برجام درباره دیدگاهشان درباره این توافق رایزنی کند.

خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر نوشت که یک دپیلمات اروپایی که از این تماس ها آگاه بوده درباره گفت وگوی راب اقتصادی با مدیران سیاسی وزارت خانه های خارجی آلمان، فرانسه و انگلیس گفت: این (تماس ها) برای جمع بندی پرونده و ارزیابی شرایط فکری ما بوده است.

یک منبع دیگر که از این تماس ها آگاه بوده، انجام این مصاحبه را تایید کرد، اما جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرد.

وزارت خارجه آمریکا شامگاه امروز در بیانیه ای درباره انتصاب راب اقتصادی به عنوان نماینده آمریکا در امور ایران اظهار داشت: بلینکن (وزیر خارجه آمریکا) در حال ایجاد تیمی از کارشناسان با دیدگاه های متنوع است که رهبری این تیم بر عهده راب اقتصادی به عنوان نماینده ویژه ما در امور ایران است که در مذاکرات قبلی درباره محدودیت های برنامه هسته ای ایران مشارکت داشته و وزیر خارجه اطمینان دارد که وی و تیمش قادر خواهند بود که یک بار دیگر این کار را انجام دهند.

ایران بعد از خروج آمریکا از برجام و معطل ماندن وعده های کشور های اروپایی برای جبران خروج واشنگتن از این توافق اظهار داشت با توجه به مفاد موجود در توافق میخواهد تعهداتش به آن را کاهش دهد.

ایران از آن موقع به بعد تعهداتش به محدودیت های مندرج در برجام در زمینه غنی سازی، میزان ذخائر اورانیوم و تحقیق بر روی سانتریفیوژ های پیشرفته کنار گذاشته است. تهران علاوه بر این کار بر روی یک خط مونتاژ جهت ساخت اورانیوم فلزی را هم از سر گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 6931

به "تماس راب اقتصادی با مقام های تروئیکای اروپا درباره برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماس راب اقتصادی با مقام های تروئیکای اروپا درباره برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید