طرز تهیه سوخاری ماستی ترد و خوشمزه همراه ویدیو

به گزارش مجله تصویر و سرگرمی، گشتن از یه تکه مرغ سوخاری ترد کار هر کسی نیست؛ مخصوصا اگر با روشی متفاوت طعم دار شده باشد. معمولا برای تهیه سوخاری، مواد را داخل تخم مرغ و نمک و فلفل می زنیم، سپس در پودر سوخاری می غلتانیم. اما در این مطلب می خواهیم طرز تهیه سوخاری ماستی را به شما آموزش دهیم که در آن به جای ترکیب تخم مرغ از ماست سون کاله استفاده کردیم که باعث تردی بیشتر سوخاری می گردد. با طرز تهیه این غذا با ما همراه باشید.

طرز تهیه سوخاری ماستی ترد و خوشمزه همراه ویدیو

مواد لازم برای تهیه سوخاری ماستی

  • ماست سون کم چرب خرید آنلاین 250 گرم
  • جعفری خرد شده دو قاشق سوپ خوری
  • پودر سیر یک چهارم قاشق چای خوری
  • پودر آویشن یک چهارم قاشق چای خوری
  • سینه مرغ یک عدد
  • پودر سوخاری به میزان لازم

طرز تهیه سوخاری ماستی

مرحله اول

ماست را داخل کاسه بریزید. جعفری را ریز خرد کنید و همراه پودر سیر و آویشن به ماست اضافه کنید و هم بزنید. ترکیب ماست با این مواد را کنار بگذارید. می توانید به جای جعفری تازه، از جعفری خشک شده هم بهره ببرید یا اگر خواستید عطر سیر بیشتر در غذایتان بپیچد، به جای پودر سیر یک حبه سیر تازه را در این مایه رنده کنید.

مرحله دوم

سینه مرغ را به صورت مورب برش دهید و داخل کاسه ماست بریزید و هم بزنید. کاسه را به مدت 10 تا 15 دقیقه کنار بگذارید تا مزه ها به خورد مرغ فرایند. سپس تکه های مرغ را از کاسه بردارید و داخل پودر سوخاری بغلتانید. اینکه درشتی پودر سوخاری تان به چه میزان باشد، به ذائقه خود شما بستگی دارد.

مرحله سوم

تکه های مرغ سوخاری شده را روی سینی فر بچینید و در فر داغ با حرارت 180 درجه به مدت 30 دقیقه بپزید. بعد از 30 دقیقه آن ها را در ظرف مناسب سرو نموده و نوش جان کنید. برای این که این غذا رژیمی تر باشد، یک ظرف ماست کم چرب سون یا دیپ ماست را کنار آن سرو نموده و به جای سس بهره ببرید.

چند نکته

  • می توانید به جای سینه مرغ از فیله مرغ بهره ببرید تا نیازی به خرد کردن مرغ هم نباشد.
  • کنار سوخاری ماستی می توانید انواع سبزیجات سوخاری مثل قارچ، پیاز، کلم و … را به همین روش (یعنی با ماست) سوخاری کنید یا اینکه از سبزیجات کباب شده مثل هویج کبابی یا سیب زمینی تنوری بهره ببرید.
  • اگر غذای تند یا عطر فلفل دوست دارید می توانید از میزانی پودر فلفل قرمز در مایه ماستی بهره ببرید یا اینکه این غذا را با سس سالم پاپریکا میل کنید.
منبع: کتاب کاله
انتشار: 16 شهریور 1401 بروزرسانی: 16 شهریور 1401 گردآورنده: wallpaper7.ir شناسه مطلب: 13671

به "طرز تهیه سوخاری ماستی ترد و خوشمزه همراه ویدیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سوخاری ماستی ترد و خوشمزه همراه ویدیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید